DELOITTE: Το 75% των ελληνικών επιχειρήσεων αναμένει αλλαγές λόγω Τεχνητής Νοημοσύνης
- Λεπτομέρειες
ΜΕΛΕΤΗ ΜΕ ΚΥΡΙΟ ΣΤΟΧΟ τη διερεύνηση των ευκαιριών και της προοπτικής του Gen AI στην Ελλάδα η οποία εστιάζει στην ελληνική επιχειρηματικότητα, αλλά και το προβλεπόμενο αντίκτυπο της νέας αυτής τεχνολογίας στην οικονομία και στην απασχόληση διενήργησε ο ΣΕΠΕ, σε συνεργασία με την εταιρία συμβούλων Deloitte. Η έρευνα της Deloitte για το AI στην Ελλάδα, η οποία διεξήχθη μεταξύ Οκτωβρίου 2023 και Δεκεμβρίου 2023, διαπίστωσε τα ακόλουθα:
- Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν υψηλές προσδοκίες για το AI. Τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων (75%) αναμένουν ότι το AI θα μετασχηματίσει τον οργανισμό τους μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
- Οι ελληνικές επιχειρήσεις εστιάζουν κυρίως στα οφέλη τακτικής του AI, όπως η βελτίωση της αποδοτικότητας και η μείωση του κόστους. Τα οφέλη στρατηγικής, όπως η ανάπτυξη και η βελτίωση της καινοτομίας, λαμβάνονται υπόψη σε μικρότερο βαθμό
- Οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν είναι πλήρως προετοιμασμένες: Μόνο το ένα τρίτο (33%) των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι οργανισμοί τους είναι σε "μεγάλο" ή σε "πολύ μεγάλο" βαθμό προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα διοίκησης και ρίσκου που σχετίζονται με την υιοθέτηση του AI
Διαβάστε περισσότερα: SMEs Daily Τεύχος #306
Πηγή: www.smesdaily.com
Online Super Markets: Ανάπτυξη 15% το 2023 - Οι κατηγορίες με τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις
- Λεπτομέρειες
Με ανάπτυξη 15% κινήθηκαν τα online super markets το 2023, με τζίρο €306 εκατ., στον οποίο δεν περιλαμβάνονται Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες, όπως eFood Market & Wolt Market, που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με το ετήσιο report που δημοσίευσε η Convert Group, αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση του αριθμού των παραγγελιών κατά 7%, αλλά και της μέσης αξίας των προϊόντων κατά 8%.
Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ
Όσον αφορά τον πληθωρισμό, η εταιρεία συνέκρινε πάνω από 38.000 κωδικούς προϊόντων που πωλούνταν το 2022 και το 2023 και εντόπισε ότι στο 14% αυτών αυξήθηκαν οι τιμές πωλήσεων πάνω από 20% το 2023. Από πλευράς κατηγοριών οι υψηλότερες ανατιμήσεις του 2023 σημειώθηκαν στα απορρυπαντικά ρούχων με 19%, στη ζάχαρη με 18%, στα αναψυκτικά με 17%.
Διαβάστε περισσότερα: FnB Daily Τεύχος #1818
Πηγή:www.fnbdaily.com
Ποιες είναι οι Τάσεις στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο το 2024;
- Λεπτομέρειες
Από μεμονωμένες αγοραστικές εμπειρίες έως φωνητικά ελεγχόμενη απόλαυση αγορών - μάθετε ποιες τάσεις θα διαμορφώσουν τις διαδικτυακές επιχειρήσεις το επόμενο έτος.
Η εξατομίκευση θα γίνει ακόμα πιο σημαντική: Ακαταμάχητες ανταμοιβές αφοσίωσης και εξυπηρέτηση πελατών πρώτης κατηγορίας - οι πελάτες θα περιμένουν εξαιρετικά εξατομικευμένες προτάσεις το 2024. Οι αναλύσεις που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη αποτελούν τη βάση των συστάσεων και επιτρέπουν μετατροπές-«ρεκόρ» και υψηλή αφοσίωση. Οι συστάσεις βασίζονται σε δεδομένα όπως:
• Προϊόντα που έχουν παραγγελθεί προηγουμένως,
• Χρόνος από την τελευταία παραγγελία,
• Μέση αξία παραγγελίας,
• Συμπεριφορά αναζήτησης στο Store.
Διαβάστε περισσότερα: infocom
Η Ευρώπη πρώτη στον κόσμο θέτει κανόνες για τη ρύθμιση του ΑΙ
- Λεπτομέρειες
Ένα ιστορικό ορόσημο διανύει η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία εισάγει, πρώτη παγκοσμίως, κανόνες για τη ρύθμιση της τεχνητής νοημοσύνης. Τον δρόμο προς το νέο θεσμικό περιβάλλον άνοιξε η πολιτική συμφωνία, στην οποία κατέληξε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με το Συμβούλιο. Το νομοσχέδιο, που διασφαλίζει ότι η τεχνητή νοημοσύνη στην Ευρώπη είναι ασφαλής, σέβεται τα θεμελιώδη δικαιώματα και τη δημοκρατία, ενώ οι επιχειρήσεις μπορούν να ευδοκιμήσουν και να αναπτυχθούν, εγκρίθηκε την Παρασκευή, οπότε οι διαπραγματευτές Κοινοβουλίου και Συμβουλίου κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία.
Ο κανονισμός στοχεύει να διασφαλίσει ότι τα θεμελιώδη δικαιώματα, η δημοκρατία, το κράτος δικαίου και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα προστατεύονται από την τεχνητή νοημοσύνη υψηλού κινδύνου, ενισχύοντας παράλληλα την καινοτομία και καθιστώντας την Ευρώπη ηγέτη στον τομέα. Οι κανόνες θεσπίζουν υποχρεώσεις για την τεχνητή νοημοσύνη με βάση τους πιθανούς κινδύνους και το επίπεδο επιπτώσεών της.
Το νέο ICCO World PR Report αναδεικνύει τα ESG και AI ως κορυφαίες προτεραιότητες
- Λεπτομέρειες
Η ESG είναι ο τομέας στον οποίο αναμένονται οι περισσότερες επενδύσεις το 2024, ενώ η γνώση των εργαλείων ΑΙ είναι η πιο σημαντική δεξιότητα για το μέλλον, σύμφωνα με τη νέα έκθεση ICCO World PR Report 2023- 2024. Η αλλαγή στην εκτίμηση ως προς τον αντίκτυπο του ΑΙ είναι αισθητή στην κατάταξη των τριών κορυφαίων τεχνολογιών για το μέλλον, με το 86% να κατατάσσει το ΑΙ στις τρεις κορυφαίες τεχνολογίες, σε σύγκριση με το 40% το 2022.
Η επιστήμη των δεδομένων υποχωρεί στη δεύτερη θέση με 41% (42% το 2022). Ως κορυφαία δεξιότητα για το μέλλον αναδεικνύεται η «γνώση των εργαλείων ΑΙ» με το 45% να την κατατάσσει στις τρεις πρώτες θέσεις, ενώ μια νέα επιλογή για φέτος η οποία σημειώνει άνοδο είναι το strategic consulting, στο 42%.
Διαβάστε περισσότερα: ESG news
Αύξηση 4% στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο καταγράφεται το 2023 στην Ελλάδα
- Λεπτομέρειες
Πολλά είναι τα περιθώρια ανάπτυξης της χρήσης του Διαδικτύου στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ από την Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από Νοικοκυριά και Άτομα το 2023, ειδικά στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Δέκα χρόνια μετά την έκρηξη της ανόδου πρόσβασης στο διαδίκτυο από την κατοικία (2013-2023) στο 86,9% ανέρχονται τα νοικοκυριά που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους και το 85% του πληθυσμού ηλικίας 16 – 74 ετών έκανε χρήση του διαδικτύου κατά το Α΄ τρίμηνο του 2023, καταγράφοντας αύξηση 2,2% σε σύγκριση με το 2022. Αξιοσημείωτο πάντως είναι το γεγονός ότι καθημερινή ή σχεδόν καθημερινή χρήση του διαδικτύου πραγματοποιείται από το 94,1% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α΄ τρίμηνο του 2023.
Οι καταναλωτές προτιμούν το AI content
- Λεπτομέρειες
Το περιεχόμενο που έχει σχεδιαστεί με τη χρήση generative AI προτιμά η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών (60%), σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το creator agency, Billion Dollar Boy, σε σύνολο 4.000 καταναλωτών σε δύο προηγμένες αγορές αιχμής, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Παράλληλα, άλλη έρευνα σε 1.000 content creators διαπίστωσε ότι τέσσερις στους πέντε (81%) ανέφεραν μεγαλύτερη εμπλοκή του κοινού σε περιεχόμενο που σχεδιάστηκε με τη χρήση εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα, αυτό αποδεικνύει «πόσο πολύ ξεχωρίζει στο feed αυτό το νέου τύπου περιεχόμενο». Η έρευνα έρχεται την ώρα που το Billion Dollar Boy ανακοινώνει την έναρξη λειτουργίας του Muse, ενός unit που δημιουργήθηκε για να πειραματιστεί με τις αναδυόμενες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένου του generative AI.
Διαβάστε περισσότερα: E-Commerce News
ΕΛΣΤΑΤ: +4% αύξηση στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο
- Λεπτομέρειες
Οι δραστηριότητες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση, το τελευταίο έτος (Α΄ τρίμηνο 2022 - Α΄ τρίμηνο 2023) είναι η πώληση αγαθών ή υπηρεσιών (π.χ. στο e-Bay, Facebook Marketplace, Shpock) (+14,9%) και η αποστολή γνώμης για θέματα κοινωνικά ή πολιτικά (π.χ. σε ιστοσελίδες ή σε Facebook, Twitter, Instagram, YouTube) (+10,9%). Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα της Έρευνας της ΕΛΣΤΑΤ «Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας» από 5.653 Νοικοκυριά και Άτομα. Το 55,3% του πληθυσμού 16 - 74 ετών, που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά, το διαδίκτυο, πραγματοποίησαν, κατά το Α΄τρίμηνο του 2023, κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση. Καταγράφεται αύξηση 4,% σε σχέση με έναν χρόνο πριν και κατά 104,8% σε σύγκριση με το 2013.
Αναφορικά με τα άτομα που αγόρασαν ή παρήγγειλαν μέσω διαδικτύου φυσικά προϊόντα (δηλαδή, προϊόντα που δεν είναι σε ψηφιακή μορφή) κατά το Α΄ τρίμηνο του 2023, για προσωπική χρήση. παρατηρείται ότι:
• 73,6% αγόρασαν είδη ένδυσης
• 44,1% αγόρασαν φαγητό
Διαβάστε περισσότερα: E-Commerce News
Η τέχνη του storytelling στο σύγχρονο Content Marketing
- Λεπτομέρειες
Εδώ και χιλιάδες χρόνια, οι άνθρωποι αφηγούνται ιστορίες, με σκοπό να μεταδώσουν τις γνώσεις τους, να ψυχαγωγηθούν, αλλά και να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο γύρω τους. Κάπως έτσι, με τον καιρό, οι ιστορίες εξελίχθηκαν σε μια παγκόσμια γλώσσα την οποία όλοι μπορούν να καταλάβουν, ανεξαρτήτως καταγωγής ή διαλέκτου, έστω και αν τα μέσα τα οποία χρησιμοποιούνται για την αφήγησή τους αλλάζουν διαρκώς.
Οι ιστορίες ασκούν τεράστια επιρροή επάνω στους ανθρώπους, δημιουργώντας αμέσως ένα αίσθημα «κοινωνίας» μεταξύ των ακροατών και του αφηγητή. Κι αυτό είναι κάτι που εξηγείται και βιολογικά, μιας και οι περισσότεροι από τους νευρώνες του εγκεφάλου μας ενεργοποιούνται από τη στιγμή που λαμβάνουμε κάποιο περιεχόμενο σε μορφή ιστορίας, επενδύοντας αυτόματα σε αυτήν.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: shopranos.gr
Πόσα e-shops υπάρχουν στην ελληνική αγορά
- Λεπτομέρειες
Αυξάνει τη δυναμική του το Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην Ελλάδα με την αγορά e-commerce να μετρά περί τα 102.900 e-shops. Μάλιστα, η Ελλάδα βρίσκεται για το 2023 στο μέσον της παγκόσμιας κατάταξης των χωρών με τον μεγαλύτερο αριθμό e-shops στον κόσμο.
Για την ακρίβεια, για το 2023 η Ελλάδα τοποθετείται στην 25η θέση ανάμεσα σε 50 χώρες ανά τον πλανήτη με βάση τον αριθμό των e-shops που φιλοξενούνται στην ελληνική αγορά με τις online πωλήσεις να εξελίσσονται σε κρίσιμη οικονομική δραστηριότητα για τη χώρα, εισφέροντας το 7,9% του εθνικού ΑΕΠ (έναντι 7,5% το 2022). Πιο συγκεκριμένα, η Ελλάδα με τα 102.900 ηλεκτρονικά καταστήματα βρίσκεται πάνω από τη Νέα Ζηλανδία (102.500 e-shops), τη Δανία (με 99.200), την Τσεχία (με 96.800), την Αργεντινή (με 96.600 sites) αλλά και από την Ινδονησία (με 89.000 e-shops).
Διαβάστε περισσότερα: E-Commerce News
Accenture: Η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη θα φέρει μία δεκαετία διαρκών μετασχηματιστικών αλλαγών
- Λεπτομέρειες
Η ετήσια μελέτη Accenture Life Trends προβλέπει μια δεκαετία διαρκών μετασχηματιστικών αλλαγών, απόρροια της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης, των αλλαγών στις καταναλωτικές αξίες και της επιταχυνόμενης καινοτομίας
Ειδικότερα, όπως φαίνεται στη μελέτη, ο μισός πληθυσμός της γης αλλάζει σημαντικά τους στόχους του, δίνοντας προτεραιότητα σε θέματα σταθερότητας στον εργασιακό τομέα και στη συνταξιοδότηση σε σχέση με το γάμο ή την απόκτηση πτυχίου πανεπιστημίου, ενώ ποσοστό 48% των ανθρώπων κάνει προγραμματισμό με ορίζοντα μικρότερο από 12 μήνες ή δεν κάνει κανένα απολύτως προγραμματισμό, διαπιστώνει η 17η ετήσια μελέτη Accenture Life Trends.
Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ.
Πηγή: epixeiro.gr